May 11, 2019

Potential Captain GW38

Kapten-kapten Berpotensi GW20-23

   Dalam artikel ini saya akan melakukan analisi yang lebih terperinci untuk menilai kapten-kapten berpotensi untuk GW38.
Walau bagaimanapun tanpa analisis terperinci seperti ini kita sudah boleh memilih kapten berpotensi secara kasar dengan melihat nilai pada Jadual Kesukaran yang telah dikeluarkan di BMM. Ini kerana Jadual Kesukaran sudahpun dihasilkan berdasarkan Form+Good Fixtures.

   Seperti di dalam artikel tips untuk memilih kapten yang dikeluarkan sebelum ini, tumpuan saya dalam memilih kapten adalah Persembahan(Form) + Jadual Kesukaran(Fixtures) + Kelas(Class).


Best Attacking Fixtures GW38
Best Attacking Fixtures GW38

   Dari jadual potensi untuk menjaringkan gol, kita dapat memperolehi senarai pasukan yang berpotensi tinggi menjaringkan gol. Dari senarai pasukan ini, pemain-pemain yang berpotensi untuk dikaptenkan adalah seperti berikut.

1. Manchester City - Aguero(20 goals, 8 assists) / Sterling(17 goals, 9 assists)
2. Manchester United - Pogba(13 goals, 9 assists), Rashford(10 goals, 6 assists)
3. Liverpool - Salah(22 goals, 8 assists) / Mane(20 goals, 1 assists)
4. Arsenal - Aubameyang(20 goals, 5 assists) /  Lacazette(13 goals, 8 assists)
5. Bournemouth - Callum Wilson(14 goals, 8 assists) / R.Fraser(7 goals, 14 assists)

   Pemain-pemain diatas adalah pemain yang paling cemerlang dari setiap pasukan dan paling banyak terlibat dengan gol. Kebiasaannya jika pasukan mereka "perform", mereka akan mendapat mata fantasi paling banyak. Poll akan di buat di dalam Group BMM untuk mendapatkan pendapat rakan-rakan FPL yang lain.

No comments:

Post a Comment