March 08, 2018

EPL Team Chances GW30&31

BMM EPL Team chances
Ini adalah pengiraan peluang pasukan untuk Gameweek 30 dan 31 bagi PL 2017/18. Data terkini musim 2017/18 telah digunakan untuk pengiraan dan perbandingan.

   Pengiraan dan perbandingan adalah berdasarkan jaringan gol dan gol bolos di tempat sendiri dan tempat lawan. Dari situ kita akan mendapat persembahan dan keupayaan pasukan dalam bertahan dan menyerang untuk perlawanan ditempat sendiri dan tempat lawan.

Baca juga: EPL Difficulty Table GW24 - 29

   Jadi dari perbandingan, kita dapat mengetahui kelemahan sesebuah pasukan dan pasukan mana yang mempunyai kelebihan. Perlu diingat bahawa keputusan adalah berdasarkan pengiraan semata-mata.

Jadual Pengiraan Peluang GW30
EPL Team Chances GW30
EPL Team Chances GW30

Dari pengiraan diatas dapat dirumuskan:
  • Pasukan dengan peluang paling besar untuk cleansheet ialah Man. Utd dan Chelsea.
  • Pasukan dengan peluang paling besar untuk jaringan besar ialah Everton, Huddersfield, Chelsea, Arsenal dan Man City.
Jadual Pengiraan Peluang GW31
EPL Team Chances GW31
EPL Team Chances GW31

Dari pengiraan diatas dapat dirumuskan:
  • Pasukan dengan peluang paling besar untuk cleansheet ialah Liverpool.
  • Pasukan dengan peluang paling untuk jaringan besar ialah Bournemouth, Huddersfield, Stoke, dan Liverpool.

Nota:
1. Data are based on team performances home/away in the 2017/18 season.
2. BMM cannot promising to publish this type of article every game week and on time because we depends on the updated data we get from last week matches. It is hard to get the latest update quickly.
3. So this just like the bonus article to refer to and we may stop to publish it at any time.
4. Teams with more green box are more favorite to win the match.
5. Legend:

Team Chances Card - English
Penerangan Team Chances Card Bahasa Malaysia disini
ARTIKEL TERKINI:
EPL Difficulty Table GW24 - 29
Pemain Paling Berbahaya FPL 2017-18 - Ancaman Serangan

No comments:

Post a Comment