December 22, 2017

EPL Team Chances GW19, 20, & 21

BMM EPL Team chances
Ini adalah pengiraan peluang pasukan untuk Gameweek 19, 20 dan 21 bagi PL 2017/18. Data terkini musim 2017/18 telah digunakan untuk pengiraan dan perbandingan.

   Pengiraan dan perbandingan adalah berdasarkan jaringan goal dan goal bolos di tempat sendiri dan tempat lawan. Dari situ kita akan mendapat persembahan dan keupayaan pasukan dalam bertahan dan menyerang untuk perlawanan ditempat sendiri dan tempat lawan.

Baca juga: EPL Difficulty Table GW19-24

   Jadi dari perbandingan, kita dapat mengetahui kelemahan sesebuah pasukan dan pasukan mana yang mempunyai kelebihan. Perlu diingat bahawa keputusan adalah berdasarkan pengiraan semata-mata.

Jadual Pengiraan Peluang GW19
EPL Team Chances GW19
EPL Team Chances GW19
Dari pengiraan diatas dapat dirumuskan:
  • Pasukan dengan peluang paling besar untuk cleansheet ialah Burnley, Spurs, dan Man. City.
  • Pasukan dengan peluang untuk jaringan besar ialah Man. City and Stoke.

Jadual Pengiraan Peluang GW20
EPL Team Chances GW20
EPL Team Chances GW20
Dari pengiraan diatas dapat dirumuskan:
  • Pasukan dengan peluang paling besar untuk cleansheet ialah Spurs, Chelsea, Man. Utd, Liverpool, dan Man. City.
  • Pasukan dengan peluang untuk jaringan besar ialah Spurs, Chelsea, Man. Utd, Liverpool, dan Man. City.
Jadual Pengiraan Peluang GW21
EPL Team Chances GW21
EPL Team Chances GW21
Dari pengiraan diatas dapat dirumuskan:
  • Pasukan dengan peluang paling besar untuk cleansheet ialah Chelsea, Liverpool, Man. Utd, dan Man. City.
  • Pasukan dengan peluang untuk jaringan besar ialah Chelsea, Man. Utd and Man. City.
Nota:
1. Data are based on team performances home/away in the 2016/17 season.
2. BMM cannot promising to publish this type of article every game week and on time because we depends on the updated data we get from last week matches. It is hard to get the latest update quickly.
3. So this just like the bonus article to refer to and we may stop to publish it at any time.
4. Teams with more green box are more favorite to win the match.
5. Legend:

Team Chances Card - English
Penerangan Team Chances Card Bahasa Malaysia disini
ARTIKEL TERKINI:
Pemain Paling Berbahaya FPL 2017-18 - Ancaman Serangan

No comments:

Post a Comment